.

...Szkoła Podstawowa nr 6 im. Henryka Sienkiewicza w Pruszkowie

Szkoła Podstawowa nr 6 im. Henryka Sienkiewicza w Pruszkowie

Zajęcia “laboratoria przyszłości”

Zajęcia “laboratoria przyszłości”

Sprawozdanie z realizacji projektu Laboratoria Przyszłości

( grudzień – styczeń rok szkolny 2023/2024)

W grudniu i w styczniu w Szkole Podstawowej nr 6 w Pruszkowie realizowane są zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych i sprzętu zakupionego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.

Uczniowie klasy 6b na godzinie wychowawczej, której temat brzmiał: „ Jak pięknie się różnić?” poznawali inne kultury i religie, wykorzystując okulary VR . Uczniowi mogli badać trójwymiarowe obiekty i środowisko, podróżować po świecie, poznawać historyczne miejsca. Na zajęciach uczniowie oglądali Chiński Mur, antyczny teatr grecki, zwiedzali Dubaj, Londyn, Paryż.

Na zajęciach z informatyki uczniowie klasy 7a, korzystając z okularów VR mogli zapoznać się z treningiem NASA dla przyszłych kosmonautów.

Podczas lekcji biologii uczniowie dzięki zasobom portalu CLASSVR oraz wykorzystaniu okularów VR mogli przenieść się do wirtualnego świata przyrody. Uczniowie klas 5a, 5b, 5c,5d poznawali budowę i różnorodność komórek.

Na lekcjach techniki uczniowie wykorzystywali:
– pistolety na gorąco i przedłużacze elektryczne, wykonując prace: Pan Stop – klasy 4,
stworek z plastiku – kl. 5 , śnieżynki, gwiazdy ze spinaczy drewnianych – kl.5 , pudełko ze szpatułek kl. 5,
– aparat fotograficzny (do nauki wykonywania zdjęć) w trakcie realizacji projektu „Bezpieczny pieszy”- klasy 4,
– igły, nici i naparstki – kl. 5.

Sprawozdanie z realizacji projektu Laboratoria Przyszłości

( wrzesień – listopad rok szkolny 2023/2024)

Od września do listopada 2023r. w Szkole Podstawowej nr 6 w Pruszkowie zostały zrealizowane zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych i sprzętu zakupionego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości
Podstawowym sprzętem, z którego bardzo często korzystamy, jest aparat fotograficzny SONY RX100 III z akcesoriami (statyw do aparatu , zestaw oświetleniowy ), który wykorzystujemy do uwiecznienia uroczystości szkolnych , wycieczek ( klasy 6b ,5b, 4c, 5c , 5d , 8a, 8b ), akcji społecznych (Międzynarodowy Dzień Sportu, # Szkoła Pamięta) i projektów realizowanych w szkole ( wizyta hiszpańskich uczniów w ramach projektu Erasmus+) oraz dokumentowania sposobów wykorzystania sprzętu w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
Dokumentacja fotograficzna wyżej wymienionych wydarzeń jest dostępna na stronie internetowej szkoły
Klasa 4a – przygotowała krótki film promujący akcję #KrokisąWażne . Filmik został nagrany z wykorzystaniem aparatu fotograficznego SONY RX100 III i został umieszczony na stronie internetowej szkoły.

Dziś wkracza do szkół sugestywna wirtualna rzeczywistość (VR),która daje niesamowitą możliwość doświadczania złożoności świata. W wielu dziedzinach nauki dzięki VR możliwe jest bezpieczne przeprowadzanie skomplikowanych doświadczeń, zabiegów, symulacji.
Okulary VR to niesamowite narzędzie interaktywne, dzięki któremu uczniowie przenoszą się w inny świat – może to być powierzchnia Księżyca, słynne muzeum, tętniący życiem ocean.
Takie możliwości pojawią się na zajęciach w naszej szkole na stałe, ponieważ w ramach rządowego programu „Laboratoria Przyszłości” szkoła zakupiła 8 szt. okularów VR (Virtual Reality) oraz licencję na dostęp do portalu ClassVR Uczniowie mogą badać trójwymiarowe obiekty i środowisko, podróżować po świecie, poznawać historię i anatomię człowieka. Nauczyciele natomiast mogą monitorować pracę poszczególnych uczniów, wyświetlając treści każdemu uczniowi jednocześnie i prowadzić go podczas wykonywania zadań.
Na lekcjach biologii uczniowie dzięki zasobom portalu CLASSVR oraz wykorzystaniu okularów VR mogli przenieść się do wirtualnego świata przyrody.
Uczniowie klas 7a , 7b, 7c uczestniczyli w lekcjach biologii z wykorzystaniem okularów VR . Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości uczniowie utrwalili przyswojoną wiedzę, obserwując układy i narządy ludzkiego ciała w trójwymiarze.
Uczniowie klas 8 zapoznali się z przestrzenną budową cząsteczki DNA i chromosomu.
Sprzęt zakupiony w ramach projektu Laboratoria Przyszłości był również wykorzystany do prowadzenia warsztatów dla uczniów ze szkoły hiszpańskiej, którzy w listopadzie odwiedzili naszą placówkę w ramach wymiany w programie Erasmus+.
Uczniowie hiszpańscy wraz z rówieśnikami z Polski przygotowali tradycyjną polską sałatkę, korzystając z wyposażenia kuchennego zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
Mieli także okazję uczestniczyć w warsztatach programowania. Zajęcia odbyły się z wykorzystaniem Photon- Robot Edu. Zadaniem uczniów było pomóc robotowi pokonać określoną drogę za pomocą specjalnej aplikacji.