.

...Szkoła Podstawowa nr 6 im. Henryka Sienkiewicza w Pruszkowie

Szkoła Podstawowa nr 6 im. Henryka Sienkiewicza w Pruszkowie

Oddział przedszkolny

Oddział przedszkolny

W Szkole Podstawowej nr 6 w Pruszkowie dzieci uczęszczają do jednego oddziału przedszkolnego 0A.

PLAN ZAJĘĆ ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO 0A SALA A

godzinyPONIEDZIAŁEKWTOREKŚRODACZWARTEKPIĄTEK
07.00-08.00WPWPWPWPWP
08.00-09.00WPWPWPWPWP
09.00-10.00WPRELIGIA/WPWPWPRYTMIKA/WP
10.00-11.00RELIGIA/WPWPWPANGIELSKI/WPANGIELSKI/WP
11.00-12.00WPWPWPWPWP
12.00-13.00WPWP WPWPWP
13.00-14.00WPWPWPWPWP
14.00-15.00WPWPRYTMIKAWPWP
15.00-16.00WPWPWPWPWP
16.00-17.00WPWPWPWPWP

Do oddziałów przedszkolnych uczęszczają dzieci pięcio- i sześcioletnie. Biorą one czynny udział w życiu szkoły. Uczestniczą w apelach, uroczystościach, imprezach szkolnych oraz w koncertach muzycznych. Biorą udział w konkursach plastycznych i akcjach na rzecz pomocy innym. W ramach szerszej edukacji organizowane są wycieczki do teatrów i  muzeów, wyjazdy integracyjne. Dzieci zdobywają wiadomości i umiejętności rozwijające wielokierunkową aktywność poznawczą. Wzbogacają wiedzę i własne doświadczenia przez udział w różnych projektach edukacyjnych, prozdrowotnych i ekologicznych. Dzieci uczą się odpowiedzialności, samodzielności i poczucia własnej wartości na drodze do dobra, piękna
i prawdy.                                                                                                         
W oddziałach przedszkolnych zapewniamy dzieciom opiekę, wspieramy rodziców w  wychowaniu. Zajęcia prowadzone są w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Pełnimy funkcje doradcze wobec rodziny i wspieramy działania wychowawcze w  rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka, podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej. Dzieci i  rodzice mogą uzyskać pomoc od psychologa i pedagoga szkolnego. Nad profilaktyką zdrowotną dzieci czuwa pielęgniarka szkolna. Informujemy na bieżąco o postępach dziecka. Wychowankowie oddziałów przedszkolnych mogą korzystać z obiadów. Zajęcia prowadzone są w miłej i przyjaznej atmosferze przez wykwalifikowaną kadrę z dużym doświadczeniem pedagogicznym.                                   
Celem wychowania przedszkolnego jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym.                                                         
Wynikające z powyższego celu zadania dostosowane są do potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka.

Cele realizowane są w ramach obszarów rozwoju dziecka:

  1. Fizyczny związany z rozwojem samodzielności, samoobsługi i sprawności fizycznej poprzez udział w różnorodnych zabawach i zorganizowanych formach ruchu, a także kształtowanie właściwych postaw związanych z bezpieczeństwem dziecka i osób z jego otoczenia
  2. Emocjonalny związany z poznawaniem różnorodnych emocji i uczuć, kształtowaniem odpowiednich zachowań wobec przeżywanych pozytywnych i negatywnych emocji przez dane dziecko i w stosunku do jego rówieśników oraz środowiska przyrodniczego
  3. Społeczny związany z kształtowaniem właściwych interakcji międzyludzkich poprzez wprowadzenie dziecka w świat wartości moralnych, rozwijanie umiejętności respektowania i przestrzegania norm grupowych oraz właściwej komunikacji z innymi dziećmi i dorosłymi
  4. Poznawczy związany z nabywaniem wiedzy i umiejętności rozumienia otaczającego świata, poznawania go wszystkimi zmysłami, dostrzegania związków przyczynowo -skutkowych poprzez eksperymentowanie, wykorzystania procesów poznawczych do opanowania treści z zakresu edukacji przyrodniczej, mowy i myślenia, matematycznej, technicznej, plastycznej i muzycznej

Dzieci w ciągu roku powinny osiągnąć dojrzałość szkolną, czyli gotowość do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Dlatego też uczymy dzieci samodzielności, współpracy z  rówieśnikami, umiejętności porozumiewania się, zaprezentowania swoich umiejętności, wykazania się aktywnością poznawczą, zainteresowania wiedzą, cierpliwości podczas wykonywania i doprowadzania prac do końca, koncentracji uwagi na wykonywaniu określonych czynności. Dzieci uczą się podporządkowywać stawianym wymaganiom oraz panowania nad emocjami w trudnych sytuacjach i wyzwalania ich w pozytywnych reakcjach.